איך לספר סיפור אישי – הדרכה מלאה ואפקטיבית לסטוריטלינג

כל אנשי העסקים, יזמים, מנטורים, כל המותגים, בעצם כל האנשים המשפיעים בעולם מעבירים את המסרים שלהם דרך סיפורים, היום לאנשים אין סבלנות לשמוע על עובדות, נתונים או סטטיסטיקות ומספרים, ככל שהעידן הטכנולוגי מתקדם כך רמת הקשב יורדת, לאנשים אין סבלנות!

 

אבל אם ניקח את אותם נתונים הכביכול "משעממים"

ונכניס אותם בתוך סיפור ונציג את זה בצורה מעניינת ומשכנעת אתם תראו איך פתאום אנשים יתחילו להיות יותר קשובים אלכם ויקבלו את הרעיונות שלכם וירכשו את המוצרים והשירותים שאתם מציעים.

כדי ליצור מותג מנצח צריך לקחת סיפור, את הסיפור האישי או כל סיפור אחר ולחבר אותו לאסטרטגיה לערכים והחזון וככה נוצר מותג מנצח.

אם ניקח את אחד מסיפורי ההצלחה הגדולים של הדור שלנו

רמי לוי שכמעט כל אדם במדינת ישראל מכיר את הסיפור שלו,

איך יום אחד בצעירותו הוא הלך עם אמא שלו לשוק מחנה יהודה בירושלים, אחד המוכרים לא רצה למכור להם איזה מוצר, וזה מה שהפיל לו את האסימון שהוא ימכור במחיר סיטונאי לצרכן הפרטי ושהוא ימכור במחיר הנמוך ביותר תמיד.

הסיפור מחובר לאסטרטגיה, לערכים ולחזון באופן מוחלט וזה מה שיוצר מותג מנצח שרק הולך וצומח.

אפשר לקחת דוגמא אחרת מהעולם, סטיב ג'ובס והשותף שלו שישבו מתחת במחסן מתחת לבית בגיל 20 ובנו מחשב מכלום וככה נוצרה אפל,

וכולנו זוכרים איך אחרי שהוא נפטר אנשים ישבו מחוץ לחנויות של אפל ימים שלמים ובכו, כי הם יתחברו למותג ולסיפור לפחות באותה רמה שהתחברו למוצר אם לא יותר.

 

הדבר המעניין הוא שכל אחת/אחד מאיתנו יכול לקחת את הסיפור האישי שלו ולהפוך אותו למנוע ששיווקי שיטיס אותנו קדימה, זה לא כל כך משנה באיזה שלב אתם נמצאים כרגע,

גם אם אתם עדין בשלב הרעיון או שיש לכם עסק שאתם רוצים לעלות אותו לרמה הבאה ולהפוך אותו למותג, או אפילו אם אתם רק רוצים לשפר את המעמד החברתי, זה כלי ההשפעה מהחזקים ביותר,

 

יש חמישה כללים פשוטים שיכולים שאיתם אפשר לטוס קדימה ולהפוך את הסיפור האישי למנוע שיווקי:

אתם בוחרים איזה חלקים להכניס לסיפור ואיזה לא

הכלל הראשון הוא שאתם בוחרים איזה חלקים להכניס לסיפור ואיזה לא, אם יש תקופות בחיים שאתם רוצים להשאיר בצד, אל תחשבו פעמיים תשאירו אותם בצד, אבל אותם קטעים שאתם בוחרים שיעצימו וימנפו אתכם, זה חייב להיות אמיתי ואותנטי לחלוטין, לא לסלף עובדות ולהוסיף יותר מדי פלפל ומלח ולצאת בהצהרות שאתם יודעים שלא תוכלו לעמוד בהם, כי לאורך השנים זה לא יחזיק מים, אנשים ירגישו את זה, אז חייב להיות אמיתי ואותנטי

להגדיר מטרה מעוררת השראה

הכלל השני הוא להגדיר מטרה מעוררת השראה, ברגע שתהיה לנו מטרה קונקרטית וברורה יהיה לנו הרבה יותר קל וטבעי לבחור את הקטעים הנכונים מהחיים שלנו ולהכניס אותם בתוך הסיפור, צריך להיות שתהיה לזה מטרה.

לכתוב כמו שאנחנו מדברים

הכלל השלישי זה לכתוב כמו שאנחנו מדברים, זה הפך אצלי את נושא הכתיבה להרבה יותר קל כי נושא הכתיבה לא בא לי באופן טבעי, לפעמים עדיף למר לעצמנו בקול את מה שאנחנו רוצים לכתוב, לשמוע אם זה נשמע לנו אותנטי ואז לכתוב כי הצד הקורא מרגיש.

לכל סיפור יש התחלה אמצע וסוף

הכלל הרביעי זה המבנה שלא הסיפור, כי לכל סיפור יש התחלה אמצע וסוף, ההתחלה זה יכול להיות כל תקופה בחיים, מהילדות, משנות העשרים, לא משנה מאיזה תקופה, אם היה לכם איזה משבר או תקופה מאתגרת זה יכול להיות מעולה, זה יכול להיות גם איזה הצלחה שחוויתם בגיל צעיר ויצרה אצלכם דרך מסוימת זה גם טוב, העיקר שתחשבו איך נקודת ההתחלה מתחברת מטרה המרכזית שרשמנו בכלל שתיים, נקודת אמצע זה בדרך כלל המפנה שבסיפור, איזה עצה, הערה, איזה קורס שעברתם או פגישה גורלית שהפכה את כל התמונה, ומשם לחבר למטרה, לדוגמא אם יש לכם עסק וסיפרתם את הסיפור מנקודת פתיחה שעשו עלכם חרם בבית ספר וזה יצר אצלכם מוטיבציה אדירה להצליח בתחום האופנה שאתם ממש אוהבים, משם לנקודת האמצע "המפנה בסיפור" איך בגיל 25 עברתם קורס מכירות וזה מה שנתן לכם את היכולת לפתוח חנות בגדים, ומזם לנקודת הסוף "המטרה של הסיפור" שבה אתם אומרים לקוראים או למאזינים שכדי להם לרכוש מכם מוצרים בעקבות כל מה שסיפרתם עד עכשיו.

להיכנס למצב רוח עוצמתי

הכלל החמישי שהוא אולי החשוב ביותר, וזה בעצם השלב הראשון לפניי הכל,

 כי אם לא נהיה במצב רוח טוב לא יהיה לנו חשק לכתוב אפילו שורה אחת, לכן אנחנו חייבים לפני שאנחנו מתחילים בכלל לכתוב להיכנס למצב רוח עוצמתי, כי רק ככה נתחבר למשאבים של יצירתיות עוצמה והשפעה וזה יהיה הרבה יותר קל, אז כדי להגיע למצב תודעתי של השראה צריך להיכנס לאיזה חדר שקט בבית או במשרד, לשבת בשקט לעצום עניים, ותשאלו את עצמכם: מה היום הכי מאושר שהיה לי בחיים? מה היום הכי עוצמתי שהיה לי בחיים? תשאלו ותראו שתת המודע שלכם יקפיץ לכם את היום המתאים, תעצמו את העניים ותראו בעיני הדמיון את את יום כל כך עוצמתי, תקשיבו לקולות ותרגישו את התחושות ככל הניתן לפרטי פרטים כאילו זה קורה עכשיו, כי תת המודע שלנו לא יודע להבדיל בין דמיון למציאות, ואתם תכנסו לאותו מצב תודעתי, שהייתם באותו יום, אותו מצב רוח בדיוק.

חז"ל אמרו "במקום שאדם חושב, שם הוא נמצא"

תחוו את החוויה תהיו בשיא שלכם ותראו איך יהיה לכם הרבה יותר קל ליישם את ארבעת השלבים הקודמים.

 

בהצלחה לכולם

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *